Acélszobrászat logo
SzerusszkaKétnapos csibeSzekrényTulipános ládaVasalásNő17Lab-oratórium 1.Archaikus torzók 3/1.
line
KÉSZ

2011 Résztvevők

ÉV fotó

Résztvevők 2011


ERŐS Ágost Koppány



Szobrászművész

Született: 1973. szeptember 30-án.

Tanulmányok
1989-1993 Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola
1995-2002 Magyar Képzőművészeti Egyetem, mester: Kő Pál

Csoportos kiállítások
1998 Artus csarnok
1999 Párizsi Magyar Intézet, Kévés Galéria, Bp.,
Öregtorony, Kőszeg
2000 17. Pécsi Országos Kisplasztikai Biennálé,
Szobrászrajz Biennálé, Bp.
2001 Gent
2003 Plastica Dreams, Bp., Műcsarnok,
Gödör, Bp.
2004 Művészeti szemle. Olof Palme ház, Bp.
Art Expo, FRISS, Szentendre
Derkovits Ösztöndíjasok kiállítása, Ernst Múzeum, Bp.
2005 Derkovits Ösztöndíjasok kiállítása, Ernst Múzeum, Bp.

Egyéni kiállítások
2002 Térhatás1., A.P.A.!, Bp. Nádor Tibor festővel
2009 EMBÓ, Budapest, Artus Galéria

Díjak
2001 Deutsche Telecom, 3. díj
Pécsi Kisplasztikai Biennálé, Magyar Szobrász Szövetség különdíja
Erasmus ösztöndíj
2003 Derkovits Gyula ösztöndíj

Az egészen fiatal képzőművész-generáció képviselője. Az utóbbi években készült plasztikai munkáihoz rendre erős szívóhatás, örvénylő vákuum társul: a szemlélő nem tud elszabadulni a fémektől, nem tud nem foglalkozni velük. A kérdés megválaszolásához, hogy miben áll munkáink különlegessége, a szobor egy lehetséges keletkezésének nyomonkövetésével kerülhetünk közelebb. Születése: a művész a fejében kirajzolódó képet papírra veti – ami ekkor még csak vázlatrajzként létezik – majd szoborban való megformáláskor a felületet eltolja a harmadik térkoorditána irányába, a kétdimenziós alakzatot megtölti kiterjedéssel. Különösek ezek a gondolat-kezdemények, tér-sűrűsödések: kvázi-formák, ugyanakkor mégis nagyon határozottak. Emlékeztetik a nézőt valamire (használati tárgyra, eszközre), ám nehéz lenne egyértelmű funkciót rendelni az alkotmányokhoz. Semmire sem jó, sok mindenhez köthető, mégis befoghatatlan testek: elektromos banánérlelővel kombinált tokmányos porszívósatu, vagy ez csak a leszálló forróvíz-visszatérő vezeték a fűtési ellenáramú vezetékhez? Alak és forma sajátos kapcsolatára épülnek a művész munkái. A foltszerűen érzékelt felülethez térbeliség, körüljárhatóság járul: az alakzat a szobor nehezen meghatározható helyén hirtelen térbeli formába megy át, ahol e két tényező játéka gyakran becsapja a nézőt, - nem tudni, síkot, vagy tömeget látunk. Műveinek anyaga fém; általában vas, vagy horganylemez.
Egyes munkáin feloldja a fából-vaskarika antinómiáját, négyzetből-kör átmeneteket valósít meg. Alapvetően geometrikus formatárat használ szobrai megjelenítésekor. Letisztult formákkal operál, valamennyi munkájára a tiszta, lebegő felületek alkalmazása jellemző. Többnyire zárt felületekről van szó, amelyek frontális nézetben dominálnak, keményen és határozottan választják el a szobor által kihasított volument a tér többi részétől. Úgy találkozunk velük, mint lemezekkel, falakkal, pajzsokkal: konfrontálódnunk vagy megértenünk kell a bennünk feltett talányt. Plasztikái kellő távolságból, vagy közvetlen, szemünket bántó közelségből kínálják a bennünk megtestesülő térélményt.
Alkotójuk mindannyiunk kondicionált észlelési- és érzetminőségeivel játszik: formai elemek felerősítése, mérséklése, ellenpontozása, egymásba-alakítása adja a remegő izgalmat; - a különleges szépség egyedi esztétikájánál vagyunk!

Alkotásai


2011

2008
Factory Creative Studio Kft.